Investičních peněz je dnes na trhu téměř "nekonečno". Pokud máte dobrý nápad, dostatečný drive a nebojíte se oslovovat lidi, je pravděpodobné, že se vám podaří najít investora.
Proč jsou dnes tolik populární a stále přibývají další tréninkové metody jako fitboxy, slimboxy, fun&fity a já nevím co ještě? Lidé milují novinky a zároveň doufají, že to je konečně ten pravý způsob, jak zlepší svoji postavu.
Samozřejmě, že riskovat zbytečně je hloupost. Riskuje se, když se neví, co se dělá. Problém je ovšem ve vlastní definici resp. vnímání toho, co je a není riziko.
Dlouhou dobu jsem se konfliktům principiálně vyhýbal. Jednoho dne jsem úplně náhodou někde zahlédl citát Charlie Chaplina, který srovnal konflikt se srážkou dvou hvězd, ze které vznikají nové světy.
V open spacu firmy chybí zdi, časem padají i zábrany. Jsme lidé a potřebujeme spolu mluvit.
Jednou z profesních deformací obchodu je všímání si i těch nejmenších reakcí lidí, nenápadných gest nebo třeba také čtení mezi řádky. Jinými slovy, empatie je pro obchod, business a vyjednávání rozhodně dobrá schopnost.
Každý prožívá v businessu někdy temné dny, tlak, stres, pocit, že to nejde a otázky typu: "Proč to vůbec dělám?".
Asi před pěti lety jsem vyplňoval jakýsi firemní osobnostní test v rámci firemního vzdělávacího programu. Nechal jsem si to na neděli večer k filmu a nepřečetl jsem si pozorně zadání, kde bylo napsáno, že je měřen čas u každé odpovědi.
V managementu lidí se objevují dva paradoxy. Jedním je, že manageři se snaží mít se svým týmem dobré vztahy. Tyto snahy však směřují kdekoliv jinde, pouze ne na týmových poradách. Tam se řídí heslem "jsme tu kvůli businessu, ne proto, abychom se kamarádili". Paradoxem druhým je falešný pocit, že asertivita a tvrdost, které by měl být manager schopen v případě slabších výsledků, spočívá ve vytváření tlaku emocemi, kritikou nebo nekompromisními úkoly.
Když se zeptám kamaráda nebo když jdu za mentorem, nechci slyšet "Hale, dobrý". Chci slyšet, co dělám špatně. V některých momentech, kdy se cítím, jako bych byl ve slepé uličce, CHCI slyšet, že to dělám úplně na ...
Slavnostní vyhlašování akcelerátoru Imapct First není jen kulturní a byznysová událost s úžasnou atmosférou.
Je to příležitost se zastavit, nadechnout, opustit na chvíli svět čísel, cílů, strategií a všech těch prorůstových "serepetiček".
Vymýšlet nové nápady na business, produkty, nová řešení problémů nebo nové appky je zábavná kreativní činnost. Foundeři startupů nebo zakladatele firem tak v životě nacházejí to, co je baví a co jim dává smysl.