Volej předem i při 30 vteřinovém spoždění

Přesně takhle se cítí zákazník nebo váš kolega, když někam dorazíte pozdě a on o tom neví. Může to být jen chvilka a říkáte si, že vlastně o nic nejde. Ale v ten moment, kdy přejede vteřinová ručička na stanovený čas a vy tam nejste, zažívá druhá strana pocit zklamání, zrady a samoty. Vy se tam za chvilku objevíte a on si řekne "Ne, tak dobrý, dorazil", jenomže ten pocit, který tam předtím byl, jen tak nezmizí. Bude to malý vykřičníček, který říká "možná ten člověk není spolehlivý" nebo "možná mě považuje za méně důležitého". Můžete si myslet, že když dorazíte pozdě jen o chvilku a pak o tom ani nebudete mluvit, vlastně se nic nestalo. Ale stalo a vy si tím připisujete mínusové body k vašemu vztahu se zákazníkem a k vaší reputaci. Volejte předem i když jen tušíte, že se zpozdíte. Někdy volám, i když to nakonec stihnu. Pokud uděláte tuhle maličkost, třebaže navíc, máte plusové body. Jste super-profík. Dáváte tím najevo, že vám záleží na každém detailu. Záleží vám na čase toho druhého člověka. Uslyšíte: "Tohle se mi ještě nestalo. Vy jste přijel včas a ještě voláte předem. Většinou lidé přijedou pozdě a nic neřeknou." V ten moment vidíte dalšího spokojeného zákazníka.