V obchodu je lepší vědět, proč nemám výsledky, než nevědět, proč je mám

Pivo už téměř nepiju. Když si ho #birell výjimečně dám, chutná mi. Neřeším, jak se tam ta chuť dostala, prostě z toho mám radost. V businessu a obchodu se ovšem tomuto způsobu myšlení vyhýbám.

Kdykoliv se mi někdo pochlubí, že získal skvělý "kšeft", gratuluji mu a sdílím jeho nadšení. Zároveň jsem trochu v rozpacích, protože tuším, že pár dalšími otázkami tu radost možná zchladím. Přesto to udělám, protože chci, aby bylo co slavit i do budoucna, znovu a znovu.

"Jak se ti to vlastně povedlo? Co byl rozhodující moment? Kolik podobně velkých klientů jsi musel oslovit, než se ti tohle povedlo? Pro jaké další firmy tento úspěch a zkušenost z něj využiješ? Jak to ovlivní Tvé celkové výsledky? Jak to posune firmu? Dají Ti referenci? Řekl sis o ni? Jaký potenciál má ten klient do budoucna? Jaká jsou rizika, že bychom o to mohli v budoucnu přijít? Znamená tento úspěch, že se zaměříme na tento typ firem?.."

Úspěchy v byznysu jsou občas výsledkem shody okolností, ale vždycky jsou výsledkem disciplíny, vytrvalosti, průběžných inovací procesů a dobré znalosti toho, co, jak a proč se dělá. Pro mě získat zákazníka neznamená jít slavit. Znamená to "tak to byl warm-up a teď se jde na to!"