Publikum Vás nestihne poslouchat a číst text zároveň

Je to jednoduchá a na první pohled zřejmá věc. Každý to odkýve. Jenže v praxi stále dokola vídám na různých přednáškách, konferencích a jiných prezentacích totéž dokola. Slidy plné textu - zabijáky pozornosti.

Představte si, že sledujete zajímavou přednášku, když řečník najednou přepne na textový slide. Jak poznáte, jestli máte dál poslouchat nebo si začít číst? Ve finále neuděláte ani jedno z toho, protože budete celou dobu přemýšlet, co si vybrat. Pozornost je pryč.

Někteří lidé mají možná pocit, že prezentace s obrázky nejsou dost seriózní, proto tráví hodiny přípravou textů. To je další paradox. Ladit do poslední chvíle prezentaci (ppt) a přitom si ji ani jednou nepřeříkat před zrcadlem. "To nějak odříkám". Takže improvizace? Ani ti nejlepší speakeři neimprovizují. Možná nepotřebují už tak dlouhou přípravu, ale rozhodně si speech řeknou několikrát předem.

A prodejní #prezentace ? V nich je spousta zajímavých čísel, srovnání, které jsou místo doprovodu v podobě infografiky/grafu obklopeny dalším textem. Tu podstatnou výhodu tak klient opět často přehlédne, zpětně si ji nevybaví.

Mozek má rád obrázky, symboly. Ulehčete si práci s přípravou slidů, použijte graf či obrázek symbolizující myšlenku. Pak zaujmete, motivujete i prodáte.