Jeden pohled prozradí kondici vašeho obchodu

Na to, aby člověk zjistil, že má nadváhu nepotřebuje podstupovat odbornou diagnostiku za tisíce korun. Podívá se do zrcadla a vidí to. Mnohem lepší je začít s tím něco dělat. Hned! A trenéra přizve až ve chvíli, kdy to myslí opravdu vážně.

Stejně tak v obchodu stačí jeden pohled na pipeline. Na rozdíl od břicha není špatné, když je trochu větší. Hlavní otázkou však je, jak v ní proudí (zda vůbec) tok zákazníků. "Pipeline" (potrubí) se to jmenuje právě proto, že to v ní má proudit. A pokud její obsah vypadá po 14 dnech pořád stejně, něco se vám nejspíše ucpalo.

Největší výzvou pro firmy a CRM systémy v reportingu je ztuhlost. Všichni používají statické reporty. "Máme dost potenciálních klientů" nebo "děláme dost schůzek, jsme opravdu výkonní". A kolik firem v pipeline tento týden přibylo? Kolik se jich posunulo do další fáze? A kolik jich vypadlo ven?

Nezáleží na tom, kolik máte vyfocených selfie z tělocvičny. Záleží na tom, jak poctivě jste cvičili. Stejně tak nezáleží na tom, kolik jste udělali schůzek a o jak obrovských kontraktech mluvíte na poradách. Záleží na tom, jak jste vaše potenciální zákazníky tento týden rozpohybovali. Pohyb! To je pravidlo obchodní hry.